Net1 logo.

Infoside

Infoside vedr. abonnementsændring

Herunder har vi samlet yderligere information vedr. de varslede abonnementsændringer.

Pr. 1. februar 2021 vil vi ikke længere tilbyde abonnementer med mulighed for anvendelse i Sverige og Norge.

Ændringen af dit abonnement sker pr 1. februar 2021 i forbindelse med at vi i Danmark udskifter hele vores mobile bredbåndsnetværk. Samtidig bliver vores netværk separeret fra netværkene i Sverige og Norge. Baggrunden for separationen er, at selskaberne i Sverige og Danmark er blevet frasolgt og i dag har nye ejere.

Efter netværksskiftet vil dit Net1-udstyr og SIM-kort fortsat fungere på det nye netværk i Danmark, og eksisterende abonnementer vil fortsætte, men når vi overgår til det nye netværk, vil man altså ikke kunne ’roame’ på svenske og norske Net1-master.

 

Hvorfor ændres dit abonnement pr. 1. februar 2021?

Ændringen pr 1. februar 2021 sker i forbindelse med at vi udskifter vores mobile bredbåndsnetværk i hele Danmark og samtidig separerer netværket fra netværkene i Norge og Sverige.

Baggrunden for separationen er, at selskaberne i Sverige og Danmark er blevet frasolgt og i dag har nye ejere.

Yderligere informationer om netværksskiftet vil blive tilføjet her på siden og på vores hjemmeside i øvrigt, når datoen nærmer sig.

 

Hvad sker der hvis jeg tager min forbindelse med til Norge eller Sverige efter d. 1. februar 2021?

Som det er i dag, slår systemet over på en svensk eller norsk sendemast, når jeres router er tættere på en af disse master end en dansk sendemast. Denne funktion kaldes ’roaming’. Fremover vil man i stedet forblive på en af de danske master så langt den rækker (typisk op til 60 km over land og i enkelte tilfælde helt op til 100 km over vand).

Kommer man uden for dækningsområdet af de danske master, vil forbindelsen ikke fungere efter d. 1. februar 2021. Men forbindelsen vil selvfølgelig fortsat fungere i Danmark.

Du kan få en indikation af masternes placering og rækkevidde ved at kigge på vores dækningskort: https://www.net1.dk/privat/daekningskort/

 

Jeg har et feriehus i Sverige (eller Norge) og bruger udelukkende forbindelsen der. Hvad betyder ændringen for mig?

Forbindelsen vil ikke længere fungere i Sverige (eller Norge) efter d. 1. februar 2021 og du skal derfor finde en anden internetløsning til dit feriehus. Husk at kontakte kundeservice for at få abonnementet opsagt.

 

Jeg bruger forbindelsen på et skib i farvandene mellem Danmark og Sverige og/eller Danmark og Norge. Hvad betyder ændringen for mig?

Som det er i dag, slår systemet over på en svensk eller norsk sendemast, når jeres router er tættere på en af disse master end en dansk sendemast. Denne funktion kaldes ’roaming’.

Efter ændringen d. 1. februar 2021 vil man i stedet forblive på en af de danske sendemaster så langt den rækker (typisk op til 60 km over land og i enkelte tilfælde helt op til 100 km over vand).

Du kan få en indikation af masternes placering og rækkevidde ved at kigge på vores dækningskort: https://www.net1.dk/privat/daekningskort/

Rækkevidden for dækning fra en dansk sendemast kan forbedres væsentligt ved at tilslutte en bådantenne til routeren: https://www.net1.dk/produkter/tilbehor/baadantenne/

 

Skal jeg returnere min router, hvis jeg vælger at opsige mit abonnement som følge af abonnementsændringen?

Nej, hvis du opsiger abonnementet som følge af abonnementsændringen, skal du ikke returnere routeren. Routeren kan i stedet afleveres på din lokale genbrugsstation eller i en elektronik-affaldsbeholder, hvis ikke du ønsker at beholde den til en anden gang.

 

Kan jeg blive kunde hos Net1 Sverige eller ICE Norge i stedet, hvis jeg kun bruger abonnementet i Sverige og/eller Norge?

Hvis du ønsker at undersøge mulighederne for at blive kunde hos Net1 Sverige eller ICE Norge, kan vi henvise til https://www.net1.se/ og https://www.ice.no/mobilt-bredband/ .

Hvis du tegner abonnement hos Net1 Sverige eller ICE Norge, vil disse abonnementer dog ikke kunne bruges i Danmark. Hvis du har behov for at bruge forbindelsen i flere lande, skal du derfor tegne et separat abonnement for hvert land.

 

Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@net1.dk

Med venlig hilsen
Net1

Accepter cookies

Vi bruger cookies på denne side til at forbedre din brugeroplevelse

Klik her for at læse mere om vores privatlivspolitik og få mere information om de cookies, der benyttes på siden.